deaddogdump

BLOOD RED SANDMAN

Kategori: Allmänt

TVÅ VECKOR SEN, TIMMARNA INNAN EN SPELNING PÅ EN GOTHROCKKLUBB I BERLIN, LITE SMÅHUNGRIG, TAR IN PÅ EN KVARTERSKROG FÖR ATT TYSTA TARMARNAS SÅNG. ETT LEDIGT BORD VID BAREN, I ETT LITET BÅS SNETT TILL VÄNSTER SITTER EN BLOND KVINNA I 40 ÅRS ÅLDER MED EN LITEN TJEJ RUNT 6 ÅR, KVINNAN ÄTER GRÖNSAKSSALLAD, DOTTERN POMMES MED KORV. JAG STÄLLER GITARRFODRALET MOT VÄGGEN, HAR ETT KORT MENINGSUTBYTE MED KYPAREN SOM RESULTERAR EN BIFFSTEK SOM ANLÄNDER MED TYSK PUNKTLIGHET EFTER 15 MINUTER.  BEVÄPNAD MED KNIV OCH GAFFEL GÅR JAG IN I NÄRSTRID MED DEN  TYSKA IDISSLARENS KVARLEVOR, SILVERRINGARNA SOM SLÅR MOT DET ROSTFRIA STÅLET SKICKAR UT LOCKSIGNALER,DEN LILLA TJEJEN KASTAR NYFIKNA BLICKAR PÅ MIN RIKTNING.   LILLTJEJEN"MAMMA,VARFÖR HAR FARBRORN SVARTA KLÄDER"?    MAMMA"ÄT UPP DIN MAT OCH VAR TYST".    LILLTJEJEN"MEN MAMMA, VARFÖR ÄR HAN ALLDELES SVART RUNT ÖGONEN"?     MAMMA"SSSH, ÄT NU".    LILLTJEJEN"MEN HAN ÄR JU SVART RUNT ÖGONEN SOM DE DÄR UTLÄNDSKA TANTERNA MED KORTA KJOLAR"!      MAMMA"TYST MED DIG, JAG HAR JU SAGT ATT DU INTE FÅR STIRRA PÅ ANDRA MÄNNISKOR"!    KVINNAN SKRUVAR SIG LITE NERVÖST OCH KASTAR EN SNABB BLICK PÅ MIG.    LILLTJEJEN, VISKAR JÄTTEHÖGT SOM BARN BRUKAR GÖRA"MEN MAMMA, HAN HAR JU NAGELLACK, SVART NAGELLACK"!     MAMMA"NU ÄR DU TYST, ANNARS FÅR DU INGEN GLASS SOM EFTERRÄTT"!    JAG FÖRSÖKER LÅTA BLI ATT SKRATTA HÖGT OCH SÅGAR FRENETISKT DEN AVLIDNES BLODIGA EUROMUSKLER, LILLTJEJEN PENDLAR MELLAN NYFIKENHET OCH LÄNGTAN EFTER GLASS, NYFIKENHETEN VINNER, HON TITTAR SNABBT IGEN NÄR MAMMAN STRÄCKER SIG EFTER HANDVÄSKAN.    LILLTJEJEN"MAMMA, HAN HAR EN TRÖJA MED EN DÖDSKALLE PÅ,SOM HAR EN RÖD BLOMMA  I MUNNEN"!    MAMMAN VERKAR NU PÅTAGLIGT NERVÖS OCH LER URSKULDANDE MOT MIG, SMÅ RÖDA FLÄCKAR PÅ KINDERNA FÅR HENNE SE YNGRE UT ÄN HON ÄR, JAG NICKAR,LER TILLBAKS MEN SÄGER INGENTING.  LILLTJEJEN SNEGLAR PÅ MIG GENOM LUGGEN, JAG LÄGGER KNIVEN OCH KAFFELN PÅ BORDET, GREPPAR KÖTTBITEN MED HÄNDERNA OCH HUGGER IN SÅ ATT KÖTTSAFTEN RINNER LÄNGS HAKAN, KISAR MED ÖGONEN, MURRAR LITE DOVT NÄR RIVER I KÖTTET.  LILLTJEJEN RYCKER TILL,FLYTTAR SIG NÄRMARE MAMMAN OCH VISKAR"MAMMA, JAG TROR ATT HAN ÄR EN VAMPYR, HAN,...  MAMMAN SKRUVAR SIG BESVÄRAD, TAR ETT FAST GREPP OM DOTTERNS ARM, RÖSTEN ÄR GÄLL NÄR HON VÄSER LÅGT, "DET RÄCKER NU, NU ÄR DU TYST, HÖR DU VAD JAG SÄGER"!!    JAG LUTAR MIG LITE ÅT SIDAN SÅ ATT DOTTERN KAN SE MIG, SÄNKER HUVUDET, LYFTER ENA ÖGONBRYNET MED BÄSTA CLOCKWORK ORANGE MANER OCH LER SNETT.  LILLTJEJENS ÖGON VIDGAS TILL DET DUBBLA UNDER LUGGEN, UNDERLÄPPEN DARRAR TILL,HON TRYCKER SIG MOT MAMMAN OCH VISKAR"MAMMA, JAG VILL GÅ HEM,JAG VILL INTE VARA HÄR LÄNGRE, JAG VILL GÅ HEM"!    JAG FORTSÄTTER ATT RIVA I KÖTTET, GÖR MINA BÄSTA MARTY FELDMAN GRIMASER, MURRAR OCH RAPAR, LILLTJEJEN STIRRAR PÅ MIG SOM RÅTTAN PÅ KOBRAN PRECIS INNAN ORMEN HUGGER TILL, HENNES SKRÄCKBLANDADE FÖRTJUSNING SKICKAR CHOCKVÅGOR GENOM NERVSYSTEMET TILL HÄNDERNA ,SOM DARRAR PÅ SAMMA SÄTT SOM DET GÖR FÖR BARN SOM RIVER AV PAPPRET PÅ JULKLAPPARNA, HON VILL FLY, HON VILL STANNA, HON VILL BLI SKRÄMT, HON VILL SÖKA SKYDD HOS MAMMA, HON ÄR MITT I EN SAGA AV BRÖDERNA GRIMM, HON ÄR BORDSGRANNE MED GREVE DRACULA,.HON KOMMER ATT VARA VAKEN LÄNGE INNAN HON SOMNAR, DÖRREN PÅ GLÄNT, NATTLAMPAN MED ALADDINFIGUREN TÄND, NALLEN I FAST GREPP,.HON KOMMER ALDRIG GLÖMMA MÖTET MED BRANDON  LEE.      www.youtube.com/watch?v=tkw4jhDE1eQ                          

Kommentarer

  • Tankar.. säger:

    Festligt! =)

    2008-10-15 | 21:51:07
    Bloggadress: http://tankarsombankar.blogg.se/
  • Bella säger:

    Jag måste tacka så mycket för din långa fina kommentar, det värmer att någon delar samma synpunkt. Livet är en enormt knasig värld som egentligen är full av utomjordingar, spöken och andra lustiga varelser. Vi lever i nuet och så ska det vara! Får skriva mer om mina konstiga ideer, roligt att du finner min blogg intressant!

    2008-10-16 | 15:56:02
    Bloggadress: http://bellybus.blogg.se/
  • Anna Phe säger:

    Jag kan inte göra annat än att hålla med dig! Å ja jag ska bättra mig, jag har inte ombandlats till en musikzombie men en zombie i övrigt, blitt trött som satan på senaste, men jag är väll inte den som sköter sovtider så bra heller ;D

    2008-10-16 | 17:33:37
    Bloggadress: http://annaphe.se
  • sara säger:

    hahah jag älskar hattar dock tycker jag det inte passar på mig så bra men lite kul är det allt =) haha ja du får nog skicka din mejl har kollat runt på sånna som man har tagit bort etc =/ konstigt har säkert raderats med bara farten, så ge mig din mejl!!



    =)=)

    2008-10-16 | 18:09:32
    Bloggadress: http://slynsara.blogg.se/
  • Denise Virtanen säger:

    hehe jaahaja där ser man :P nej jag har inte trixat nått med ögonfärgen, det är min naturliga ^^ :D hihi. Du får ha det så himla gött ! Pöss på rej

    2008-10-16 | 21:25:49
    Bloggadress: http://denisevirtanen.blogg.se/
  • Tankar.. säger:

    Ha ha! Shit att jag har kass mental hälsa då, det krävs kanske kass mental hälsa för att äcklas av Persbrandt?!? ;)

    Well härligt att få medhåll och kul att du älskar mig! ;)

    2008-10-17 | 21:56:45
    Bloggadress: http://tankarsombankar.blogg.se/
  • Mimmi Alfvina säger:

    Och hon kommer aldrig sluta tro på vampyrer :)

    Ha en bra helg

    2008-10-17 | 23:23:24
    Bloggadress: http://alfvina.blogg.se/
  • A-M säger:

    Fick en liten rysning när jag läste detta inlägg. Vem är du egentligen, skulle jag vilja fråga.

    Men att du är go, det vet jag :-).

    Störtskön!

    2008-10-18 | 04:13:41
    Bloggadress: http://lappan.blogg.se/
  • Maria säger:

    Jag älskar dig! (För kommentaren om det Schulmanska släktet i Birros blogg). Tack!

    2008-10-19 | 01:19:25
  • KelocC säger:

    Godnatt :)

    2008-10-19 | 01:27:59
    Bloggadress: http://kelocc.blogg.se/
  • bella säger:

    hahaha, ja så går det nog också att göra! min hundpromenad syftade dock på en promenad med hunden, men det kanske jag glömde nämna :P ha det gött!

    2008-10-19 | 17:53:54
    Bloggadress: http://ballabellas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: