deaddogdump

KISS OF DAWN

Kategori: Allmänt

"HON, RÄDD, OBESLUTSAM, HON STÅR STILL VID INGÅNGEN TILL KÄRLEKENS SKYMNINGSLAND, RÄDD ATT STANNA, RÄDD ATT GÅ VIDARE, RÄDD ATT VINNA, RÄDD ATT FÖRLURA, MED SKUGGOR I HJÄRTAT OCH SÅR I SJÄLEN TVEKAR HON I SAMLARENS SPÅR. HON STÅR STILL, HON MINNS, HAN SOM HELAR SÅRADE SJÄLAR, HAN SOM FYLLER ENSAMMA HJÄRTAN MED LÖFTEN, HAN SOM BYGGER DRÖMMAR AV LÄNGTAN, HON STÅR STILL I SAMLARENS SPÅR, HON MINNS, HAN SOM SAMLAR FÖRLURADE SJÄLAR, HAN SOM ÖDELÄGGER ENSAMMA HJÄRTAN, HAN SOM KROSSAR DRÖMMAR VÄVDA AV LÄNGTAN,  HON STÅR STILL I SAMLARENS SPÅR, HON MINNS, HAN SOM ÄLSKAR SOM INGEN ANNAN, MEN VEM ÄLSKAR HAN".     www.youtube.com/watch?v=WiixKY6rhdo                      

Kommentarer

  • A-M säger:

    Ofta så skriver du så man verkligen måste läsa ord för ord för att förstå helheten. Men vackert är det.

    Toivon hyvää viikoonloppua sinulle.

    Pussut ja halut :-))

    2008-10-10 | 15:41:45
    Bloggadress: http://lappan.blogg.se/
  • [ M a k e u p Y o u r M i n d E c o M a g a z i n e ] säger:



    Hmm. Jag vet inte om jag känner igen mig, eller det kanske jag rent av gör. Jag är ensam men inte feg, kanske rädd om mitt liv.



    Jag älskar mer än någon annan gör, och hade mycket väl kunnat älska han tillbaka, han som älskar som ingen annan... Om han bara sagt ett simpelt "hej" till mig. Kärleken startar inte bara för att man älskar. Man måste få budskapet att komma fram också. :(



    För mig fanns han i verkligheten och inte bara i en dikt det är det som är lite kul. Han heter Ted. Han älskar och älskade som ingen annan och det är sant som det står skrivet.



    Och jag älskar honom som ingen annan och jag är som hans kvinnliga personifiering av en man som överhuvudtaget kan älska och vågar. Men vi hör inte ihop för han har aldrig sagt "hej" till mig. Han kanske har vinkat med ögat, han kanske har tittat sig förblindad och bländad av min skönhet osv i alla litterära och poetiska ting man kan hitta på med ord. Men han kan inte prata.



    Hans yttre och inre skönhet skrämde mig också. Det är ganska så ömsesidigt. :) Men vågar man inte så fins det kanske ingenting att bygga på(?)



    ~ o ~



    De var härliga tider det. När man kunde älska. Vågar dock inte skriva något i min blogg om det för min nuvarande pojkvän kan läsa om det.



    :)

    2008-10-10 | 16:11:07
    Bloggadress: http://www.evaguillen.com
  • InreRum säger:

    Åh... så oerhört vackert!!! Nu fick du mig att gråta, också.

    2008-10-10 | 16:16:49
    Bloggadress: http://inrerum.blogg.se/
  • sara säger:

    hahahah jo jag är väl det idag; tappade hela kastrullen med nudlar i min säng :o vad gör jag jo skrattar borde egenltigen gråta men vad hjälper de :P =) bara o byta o slänga i princip inte kul att sova i nudellukt ^^ men jaa vore trevligt fakiskt vet dock inte om jag är feg eller om jag vågar ringa =P men vore kul veta lite mer vem som gömmer sig bakom bloggen =) kommer hem till norrköping i morgon faktiskt !

    ha de nice =) XOXO!

    2008-10-10 | 17:30:43
    Bloggadress: http://slynsara.blogg.se/
  • sara säger:

    hahaha jo det har du faktiskt rätt i, jag tror att sen på morgonen när man vaknar inte är den helt underbar :P kanske inte så fräsch men vad gör man inte för att må bra efter fylle-fest =P hahah jag hade kul igår blev mycket sång (operasångare) och så jag drack på och åkte hem tidigt ska ju "hem" snart men min mail är horisont@hotmail.com inte det vakcraste namnet men det tar för mkt tid för att byta ^^

    XOXo

    2008-10-11 | 09:06:58
    Bloggadress: http://slynsara.blogg.se/
  • Else säger:

    well, min blogg alltså mina problem jag pratar om. visst människor som har dem har inte problemet. men jag har inga alltså har jag problemet. : )

    2008-10-11 | 13:10:54
    Bloggadress: http://finkultur.blogg.se/
  • Tankar... säger:

    Hej! Tack för dina kommentarer =)

    Well, nöjer mig med att existera gör jag ju egentligen inte, men rädslan är ofta så stor att den håller mig fast som sten i sina grepp, inte lätt att slå sig loss då =/

    Alla dåliga erfarenheter gör dessutom mig livrädd att trilla tillbaka i samma spår hela tiden, spår som jag har trillat tillbaka i många gånger redan...

    Det är jäkligt svårt att lita på andra när man inte ens kan lita på sig själv....



    Vackert skrivet förresten, kul att du länkade till HIM så att jag fick höra lite av dem, har typ hört noll av dem och trodde inte riktigt att de skulle vara så pass bra, ska lyssna mer nu =)







    När man är rädd att leva nöjer man sig med att bara existera som du gör, man lever bara en gång, kasta inte bort ditt liv,.eller som The 69 Eyes sjunger i "Beneath The Blue",.Those who live are those who dare. Ha det bra.

    2008-10-13 | 09:23:51
    Bloggadress: http://tankarsombankar.blogg.se/
  • Tankar.. säger:

    Sorry att din kommentar kom med längst ner!

    2008-10-13 | 09:25:14
    Bloggadress: http://tankarsombankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här: