deaddogdump

SLEEPWALKER

Kategori: Allmänt

PORI ROCKS, PEKING SUCKS, BRANDON LEE SLEEPWALKS,. BRA NÄRA I ALLAFALL.   TILLBAKA I SVERIGE EFTER EN HELL-SINKI & PORI BESÖK, SOM INFORMATION FÖR DE VETGIRIGA, PORI(BJÖRNEBORG) ÄR MIN FÖDELSEORT.   HELL-SINKI VAR SAME SAME, JOBBTUGG, MÖTEN MED MÄNNISKOR OCH MÖSS, MAT, MUSIK, MINGEL OCH MISSUPPFATTNINGAR, LITE JAMSESSIONS HOS RAZ BARA FÖR ATT, UTEGÅNG MER ÄN EN GÅNG FÖR MYCKET,.RESTEN ÄR HISTORIA.   EN SJUK GREJ, SJUK FÖR ER, INTE FÖR RAZ.    DEN LYCKLIGA GATAN UTANFÖR HANS LÄGENHET-INSPELNINGSSTUDIO KOMBO,  DAGS FÖR TESTVERKSAMHET ANG FÖREKOMSTEN AV HUMOR HOS MEDELFINNE.     RAZ SPANAR EFTER EN LÄMPLIG KANDIDAT, EN TVÅMETERSMAN MED PÄLSMÖSSA OCH EN 3/4 DELS NAZISTSKINNJACKA  VERKAR LOVANDE.    RAZ LÅTER SNUBBEN PASSERA, FÖLJER EFTER OCH SKRIKER PLÖTSLIGT AAAAAAAARRRGGGHHHH FÖR ALLT VAD HAN ÄR VÄRD.    SNUBBEN HOPPAR TILL, TVÄRVÄNDER OCH SKRIKER : "VAD FAN GAPAR DU FÖR  JÄVLA IDIOT, DU ÄR JU  HELT RUBBAD"!!     RAZ"JAG SKRÄMMER BORT PINGVINER".      PÄLSMÖSSAN"MEN HÄR FINNS INGA JÄVLA PINGVINER".      RAZ"NEJ, DÄR SER DU, DET FUNGERAR"!       PÄLSMÖSSAN STIRRAR PÅ RAZ, SEN PÅ MIG, RAZ IGEN"HA,HA, DU ÄR EN SJUK JÄVEL, SE TILL ATT DU FÅR SKALLEN UNDERSÖKT AV EN HJÄRNSKRYNKLARE".    RAZ"PRECIS VAD MAMMA OCKSÅ HAR SAGT,DET SKA JAG GÖRA":      PÄLSMÖSSAN"HA,HA, DÅ HAR NI I ALLAFALL EN VETTIG MÄNNISKA I FAMILJEN"!      PÄLSMÖSSAN VANDRAR VIDARE, RAZ SER NÖJD UT, JAG SKAKAR PÅ HUVUDET"EN VACKER DAG BLI DU AV MED SKALLEN, DU ÄR JU INTE RIKTIGT KLOK":    RAZ LER"NEJ, HAN SA JU DET,.DET VAR TA MIG FAN EN KLOK SNUBBE":     VI  SPELAR IN LITE SMÅGREJER I STUDION ÄVEN OM JAG ÄR LITE HES, ELLER SOM RAZ SAMMANFATTAR MIN SÅNGINSATS"FAN, DET LÅTER JU SOM OM DU HAR ERSATT STÄMBANDEN MED STELOPERERADE KÄNGURUBLYGDLÄPPAR, SKA VI GÅ NER EN HALVA"?     BL"MAN STELOPERERAR INTE BLYGISAR UTAN KNÄN OCH RYGGAR".     RAZ"KNÄN HAR VÄL INGA BLYGISAR"?      BL"HÄLL KÄFTEN, HALV NER".     JA, PÅ DEN NIVÅN LIGGER DET NÄR MAN ÄR TRÖTT OCH LITE BAKIS, MEN LITE OM MIN FÖDELSEORT BJÖRNEBORG.    EN LITEN ARMHÅLA MED 76500 INVÅNARE, EN EX INDUSTRISTAD SOM HAR FÖRVANDLATS TILL EN STUDENTSTAD MED PENSIONÄRSGARNERING, EN INTETSÄGANDE SMÅSTAD UTOM EN SAK,.DE ÄR RIKTIG BRA ATT ORDNA MUSIKFESTIVALER AV RIKTIGT HÖG INTERNATIONELL KLASS, TILL SKILLNAD FRÅN EN VISS NORRKÖPING.    VI GLÖMMER SMÅ FESTIVALERNA, JAG DRAR BARA DE STORA.    PORI JAZZ SOM ÄR INNE PÅ DEN 43 ÅRET, INTE ENBART JAZZENS VÄRLDSNAMN UTAN LITE BLANDAT, 2008 FANNS MED BLA CARLOS SANTANA, MARY J BLIGE OSV.    HUNDRATALS KONSERTER PÅ BÅDE UTOM OCH INOMHUS, DE FLESTA MED GRATIS INTRÄDE, 2008 ÅRS PUBLIKSIFFRA VAR 168000,.JA 1 6 8 0 0 0,.SMAKA PÅ DET!      DE KÖRDE ÄVEN EN ROCK-POP FESTVAL UNDER MIDSOMMARHELGEN SOM KALLAS FÖR RMJ, DÄR FANNS BLA IDIOTEN JAY-Z, KONSTIGT VAL TYCKER JAG, INGEN BRYR SIG OM USA HIPHOP SMURFAR I FINLAND.    PUBLIKSIFFRAN VAR EN BESVIKELSE, DET KOM BARA 79000, MEN DET SKA BLI BÄTTRE I ÅR, BÅDE VAD DET GÄLLER ARTISTUPPSÄTTNINGEN OCH PUBLIKSIFFRAN.     SÅ, NU TROR NI ATT PORI HAR GLÖMT HÅRDROCKARE?     NJA, KANSKE INTE, DEN 25 JULI KÖR MAN IGÅNG EN NY FESTIVAL MED INRIKTNING PÅ HÅRDROCK/METAL, REDAN HAR MAN BOKAT NÅGRA HALVKÄNDA BAND, BLA METALLICA, LINKIN PARK, MASTODON, LAMB OF GOD OSV, 100-150000 ÅSKÅDARE ÄR  VAD MAN FÖRVÄNTAR SIG, SÅ DÄR LITE LAGOM.     SÅ, GILLAR DU MUSIK OCH PARTY, GLÖM STOCKHOLM JAZZ, HULTSFRED, SWEDEN ROCK OCH ALLA ANDRA SMÅ BYFESTERNA, ÅK TILL PORI UNDER MIDSOMMARHELGEN, STANNA ÖVER HELA JULI OCH FESTA LOSS, MÄNNISKORNA I MIN HEMSTAD VET HUR MAN GÖR ATT HA KUL.     MEN PEKING DÅ, VAD ÄR DET FÖR STORFRÄMMANDE SOM KOMMER HIT,EH, PLURA ÄR JU HÄR IBLAND, HA,HA, NEJ, PEKING SUGER SOM MUSIKSTAD, RIKTIGT ÖKEN MED KRAFTIGA SVEN-INGVARS VIBBAR,.MAN KAN BLI EN SÖMNGÅNGARE AV MINDRE.        www.youtube.com/watch?v=oVE9hZxM9tc              

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Antingen är jag trött eller bara rent dum, för jag fattade inte din kommentar alls BL! :O

    2009-02-10 | 19:33:45
    Bloggadress: http://enlitenkorv.blogg.se/
  • Korven säger:

    Klart jag inte har glömt, men jag ska bort snart snart snart och då kommer jag även bort från bloggen... Men jag vet faktiskt inte vad det har med saken att göra? Tänkte du på ngt speciellt? :)



    2009-02-10 | 20:05:41
    Bloggadress: http://enlitenkorv.blogg.se/
  • Trice säger:

    Jao precis så!

    2009-02-10 | 20:41:47
    Bloggadress: http://trixietrice.blogg.se/
  • Michelle säger:

    sv. jag har inte testat solisar inne så mycket. kanske borde göra det någon gång, kan man ju kolla i kors utan att äckla någon hahaa :P..

    2009-02-10 | 21:08:18
    Bloggadress: http://themichelle.blogg.se/
  • JOHANNA säger:

    hrm, men helt ärligt Brandon. Du vill inte läsa om Johanna. Jag tänkte berätta varför men när jag började skriva så kände jag bara uuuuuuuuh. Inte ens en kommentar om henne klarar jag. Jag tänker göra slut med mig själv och gå vidare. Så det så

    2009-02-10 | 21:36:00
    Bloggadress: http://enlitenkorv.blogg.se/
  • korven säger:

    Jag tänkte publicera men jag vill verkligen inte. This one is for you.



    Jag ska försöka skala av så mycket Korven som möjligt.

    Det är tamefan inte lätt för så fort man hamnar bakom skärmen

    slås hon på som om det vore automatik.



    Jag är faktiskt inte så olik henne ändå.

    Skillnaden är att Korven bryr sig LITE mindre om vad folk tycker om henne.

    Hon vet om att hon inte är perfekt men är nöjd ändå.

    Hon är välformulerad och har glimten i ögat.



    Och jag, Johanna?

    Jodå. Jag är lite "you don't like me and that's okay".

    Men jag kan inte låta bli att förundras över att folk har så mycket åsikter om mig.



    Jag måste komma bort från den här staden. Den har för många förutfattade meningar om mig.

    Om sådana som mig. Och det är så mycket jag vill glömma.

    En smärta i mig som ständigt bubblar upp, för hur mycket jag än anstränger mig för att glömma

    kommer det alltid någon idiot och påminner mig. Ibland med ord och ibland enbart med sin existens



    Det enda jag någonsin velat ha är någon som älskar mig för mig.

    Men hur ska det gå när jag inte ens visar mitt riktiga jag,

    och när jag tror att det är något man inte vill se?



    Naken och sårbar Brandon, här är jag.

    2009-02-10 | 23:05:40
    Bloggadress: http://enlitenkorv.blogg.se/
  • fröken gud: säger:

    jo. sant. ja, i dag är det jävligt soligt över molnen! varit moln och åska i ett par dagar nu, men nu jävlar skiner solen!



    hahahaha! den där raz verkar ju vara... speciell. och jävla roande :)

    2009-02-11 | 17:04:49
    Bloggadress: http://shootmeagainiaintdeadyet.blogg.se/
  • A-M säger:

    Har du lust att hjälpa mig? Letar på nätet efter en låt av Tarja Lunnas. Tror den heter: Miljona rusuua? Refrängen går så iallafall. Har letat själv, men hittar inte.

    2009-02-11 | 17:29:08
  • A-M säger:

    Låten börjar med meningen:

    - Kun hänet näin, sinä istovaan niin kauaksi pois.

    2009-02-11 | 17:31:11
  • A-M säger:

    Nu har jag letat och kommit så pass att jag vet att låten heter:

    - Kun hänet näin.

    Men jag hittar ingen video sliter hår

    2009-02-11 | 19:49:29
  • Umma säger:

    Det är rackarns vad du reser. Hur pallar du? Vart bor du EGENTLIGEN? Fast punkt har väl alla nånstans?



    Jo. Nu ska jag vara jag. Jag ska bara hitta jag också.

    2009-02-11 | 22:33:55
    Bloggadress: http://umma.blogg.se/
  • Malin säger:

    Ektorp är bra skit, vi kollar på norra så det är ju jävligt nära stan :P Där vid vattentornet du vet! Kul för dig som aldrig blir sjuk, jag blir alltid det :( Så får se hur jobbintervjun går imorgon, får hoppas att jag inte hostar och nyser damen i ansiktet :D Allt bra med BL då? Vart i Soumi ser jag?

    2009-02-11 | 22:47:13
    Bloggadress: http://youareanasshole.blogg.se/

Kommentera inlägget här: