deaddogdump

FINLANDIA

Kategori: Allmänt

I DAG ÄR DET FINLANDS NATIONALDAG OCH JAG KUNDE FÖRSTÅS LÄNKA TILL DEN FINSKA NATIONALSÅNGEN, ALLTSÅ DEN OFFICIELLA, MEN VÄLJER ATT LÄNKA TILL JEAN SIBELIUS FINLANDIA ISTÄLLET, TOLKAT AV ROBIN FINCK(NINE INCH NAILS, GUNS N´ROSES).  ROBIN ÄR EN STOR SIBELIUS FAN, HANS HÅRDROCK TOLKNING AV FINLANDIA ÄR LYSANDE,.VÄRLDENS VACKRASTE LÅT.  KAN VÄL NÄMNAS ATT JEAN DOG FÖR 51 ÅR SEDAN, HANS BARNBARN FÅR FORTFARANDE UT CA 15 MILJONER KRONOR ÅRLIGEN I FORM AV ROYALTYPENGAR, DÄR HAR NI EN FARFAR SOM TAR HAND OM SINA BARNBARN, 51 ÅR EFTER SIN DÖD,.FANTASTISKT.    www.youtube.com/watch?v=GyLR7bsm-M0              

Kommentarer

  • KajsaLisa säger:

    Grymt, om du gillar Finsk rockmusik skall du få ett bra youtube tips. En cover på Sisters of mercy låten This Corrosion med Mary Slim och Jyrki69 fan vilken grym sångare sök på Mary Slim

    KajsaLisa

    2008-12-06 | 20:42:01
    Bloggadress: http://www.metrobloggen.se/kajsalisa
  • Korven säger:

    precis! Jag är rätt anti usa men ändå kan jag inte låta bli att öälska staden.. Amerikanare är ett relativt dumt folk men fyfan vad vänliga dom är. hate it, love it, precis som du sa..



    Nu ska jag hem till min finska kompis och fira nationaldagen. "Ha de" som en viss Brandon brukar säga

    2008-12-06 | 23:19:35
    Bloggadress: http://enlitenkorv.blogg.se/
  • Siri säger:

    Grattis i efterskott på nationaldagen (kan man säga så? jag skickade ett sms till en karl som var på besök hemma på åland igår och skrev grattis..hm)

    Angående Kalmar. Jo det suger, allt som oftast. Men Kalmar har sina ljuglimtar (dvs mig , precis som du sa haha.. skämt åsido) fast jag väljer att tänka att karlskrona är värre (vilket det också är) så då blir helgerna i kalmar en lååång fest ;)

    2008-12-07 | 11:53:11
    Bloggadress: http://barbiespussy.blogg.se/

Kommentera inlägget här: