deaddogdump

SKELETON

Kategori: Allmänt

SKELETTVIBBAR PÅ SCEN, PRATADE LITE OM SCENSKRÄCK MED GC IGÅR.  DET FINNS JU TVÅ SLAGS SÅDANT OCH DET ÄR VIKTIGT FÖR EN SOM UPPTRÄDER ATT FÖRSTÅ SKILLNADEN.   VI TAR DEN NEGATIVA SCENSKRÄCKEN FÖRST, ATT KÄNNA OBEHAG NÄR MAN UPPTRÄDER INFÖR PUBLIK.   KAN UPPLEVAS SOM MYCKET OBEHAGLIGT, MEN ÄR LÄTT ATT BOTA MED ENKLA MEDEL.   DET RÄCKER MED ATT TÄNKA, ATT VISUALISERA HUR MÄNNISKORNA I PUBLIKEN SER UT NÄR DE SITTER I TOALETTEN, NÄR MAN ÄR RIKTIGT LITEN OCH FÖRSVARSLÖS OCH INTE DET MINSTA SKRÄMMANDE, UTAN ENBART KOMISK.  LÅTER KNASIGT MEN FUNGERAR YPPERLIGT EFTER LITE TRÄNING.   SÅ DEN POSITIVA SCENSKRÄCKEN, RÄDSLAN ÖVER ATT INTE VARA BRA NOG, DVS NÄR MAN STÄLLER KRAV PÅ SIG SJÄLV UTAN ATT GÅ PÅ ÖVERDRIFT.   HÄR MÅSTE MAN SÄTTA GRÄNSER SÅ ATT DET POSITIVA INTE TIPPAR ÖVER TILL DET NEGATIVA, STÄLLER MAN FÖR HÖGA KRAV PÅ SIG SJÄLV GÅR MAN SÖNDER, LITE LAGOM PEPP FÅR EN ATT PRESTERA PÅ TOPP UTAN ATT DET KÄNNS OBEHAGLIGT.   MAN SKA ALLTID KOMMA IHÅG ATT MAN KAN BARA GÖRA SITT BÄSTA, INTE JÄMFÖRA ENS PRESTATION MED ANDRAS, DET FINNS ALLTID DE SOM ÄR BÄTTRE, MEN ÄVEN DE SOM ÄR SÄMRE, DET ÄR VIKTIGT ATT UPPFATTA BALANSEN MED DET HELA, DÅ KAN MAN HA RIKTIGT KUL PÅ SCEN.   VISST, DET FÖREKOMMER ATT MAN SPYR ELLER GRÅTER EN SKVÄTT INNAN SPELNING ELLER EFTER, MEN SÅNT FÖRSVINNER NÄR MAN HITTAR BALANSEN MELLAN NEGATIV OCH POSITIV SCENSKRÄCK, NÄR MAN BEGRIPER ATT INGEN ÄR OERSÄTTLIG HUR STOR STJÄRNA MAN ÄN ÄR, NÄR MAN VET ATT MAN DUGER BRA SOM MAN ÄR.    www.youtube.com/watch?v=ep5EIepmfrk            

Kommentarer

  • Korven säger:

    hahaha du hade bra gärna sett mig och siri i en catfight va?? ;D



    tror inte vi skulle slåss någon av oss, vi är på tok för smarta och rappa i käften för sådant.

    2009-01-06 | 17:53:50
    Bloggadress: http://enlitenkorv.blogg.se/
  • Malin säger:

    Absolut, men jag är så splittrad just nu, vet fan inte alls vart jag hör hemma. Men nu är det norrköping som gäller och jag vet att då jag kommer hem så kommer jag inse att jag inte kan bo i Piteå ;D

    Angående spriten och arvingarna så sa min bror precis samma sak åt mig då han ringde precis då jag kommit till arvingarna och på berättade att jag var tvungen att dricka en jävla massa och att han skulle beställa in en massa kapten så att jag kunde supa ner mig så att arvingarna blev bra. Han sa också till mig att så mycket kapten fanns det inte i världen så att jag skulle kunna uppskatta sån musik och visst hade han rätt ;D

    Haha jag gillar pekingbor också ;D Ha de guld!

    2009-01-06 | 20:22:04
    Bloggadress: http://youareanasshole.blogg.se/
  • Trice säger:

    Klart det rockar idag! :P

    2009-01-06 | 21:15:35
    Bloggadress: http://trixietrice.blogg.se/
  • Jackeline Perez säger:

    hahah jag ska satsa på big brother (om de sänder det igen) då får du gärna rösta på mig!

    puss.

    2009-01-06 | 22:40:42
    Bloggadress: http://perezjackeline.blogg.se/
  • Caroline säger:

    Stora världen ja...

    anlände i SH idag. Det kändes lagom kul. Har inlämning utav en uppsats samt en scrapbook imorgon. Borde jag nämna att jag inte visste om den här scrapbooken och att jag därför inte gjort ett jota. Åminstone är uppsatsen klar. Det känns som en lättnad.



    Vad jag ska bli..det kan man fråga sig. Hade velat rapportera från modeveckorna, resa runt och fångas utav den där känslan jag får utav en modeshow och frilansa. Hjälpa fattiga barn och leva rockstjärneliv samtidigt..det finns så många val.

    2009-01-07 | 00:35:09
    Bloggadress: http://coffeechic.blogg.se/

Kommentera inlägget här: